Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen - D`ieteren voor de rechter slepen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    125 euro is geen geld voor zo een herstelling. Volgens mij is het hier de dealer die in de bres springt. Die 125 euro zal voor de ketting zelf zijn en al de werkuren zal op zich nemen. Indien zo, dan echt wel knap.

    Ik zou zelf ook kijken om de wagen in te wisselen tegen een andere. Particulier zou ik hem niet verkopen. Probeer hem te wisselen bij een dealer, zodat de volgende eigenaar toch een beetje ingedekt is wanneer die een wagen met garantie koopt.

    Indien uw dealer idd in de brest heeft gesprongen, dan zou ik wel kijken om terug een VW te nemen zodat je bij hem kan blijven gaan. Neem gewoon geen TSI meer. Of toch geen TSI van die jaren, want op de modellen erna zouden de problemen opgelost zijn dacht ik.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk Berichten
      Gisteravond aangedrongen op een gesprek met de zaakvoerder van de dealer, na wat aandringen toch ontvangen:

      Situatie besproken, gemeld dat ik me juridisch heb geïnformeerd, gestaafd met een aantal persmededelingen (Duitse) van Volkswagen, tevens ook de gegevens van de erkende instantie TÜV (welke o.a. materiaaltesten laat uitvoeren) en gemeld dat ketting -rek geen plots karakter heeft. Duidelijk gemaakt dat ik verdere stappen zal ondernemen indien er geen gevolg wordt gegeven aan mijn vraag tot kosteloze herstelling.

      Deze morgen telefoon ontvangen dat de wagen wordt hersteld voor 125,00 €. Het is in principe 125,00 euro te veel maar ik heb geen zin er tijd en moeite in te steken voor dit bedrag - al ben ik vrij zeker dat een eventuele uitspraak wel eens in mijn voordeel had kunnen beslist worden.

      Er rest mij nog 1 groot vraagteken: is het kettingprobleem opgelost of ben ik genoodzaakt de wagen te verkopen met het oog op de toekomst.

      Ik hoop dat mijn posts mss toch nog nuttig kunnen zijn voor andere forumleden, ben wellicht niet de enige
      Op zich een mooie oplossing.

      Of het probleem daarmee voorgoed weg is? Wie zal het zeggen ...
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk Berichten
        Gisteravond aangedrongen op een gesprek met de zaakvoerder van de dealer, na wat aandringen toch ontvangen:

        Situatie besproken, gemeld dat ik me juridisch heb geïnformeerd, gestaafd met een aantal persmededelingen (Duitse) van Volkswagen, tevens ook de gegevens van de erkende instantie TÜV (welke o.a. materiaaltesten laat uitvoeren) en gemeld dat ketting -rek geen plots karakter heeft. Duidelijk gemaakt dat ik verdere stappen zal ondernemen indien er geen gevolg wordt gegeven aan mijn vraag tot kosteloze herstelling.

        Deze morgen telefoon ontvangen dat de wagen wordt hersteld voor 125,00 €. Het is in principe 125,00 euro te veel maar ik heb geen zin er tijd en moeite in te steken voor dit bedrag - al ben ik vrij zeker dat een eventuele uitspraak wel eens in mijn voordeel had kunnen beslist worden.

        Er rest mij nog 1 groot vraagteken: is het kettingprobleem opgelost of ben ik genoodzaakt de wagen te verkopen met het oog op de toekomst.

        Ik hoop dat mijn posts mss toch nog nuttig kunnen zijn voor andere forumleden, ben wellicht niet de enige
        Volgens mij hebben de recente 1.2 tsi's geen ketting meer maar terug een riem (best eens checken want ik weet dit niet 100% zeker).
        Indien dit het geval is, dan is dit zeker een zwaktebod van VW dat ze het probleem met de rekkende kettingen niet hebben kunnen oplossen. Dus ga je per definitie weer een slechte hebben gezien er geen 'goeie' zijn (want anders hadden ze niet terug overgeschakeld op een riem).
        Aan de bron van het probleem moet er ergens een verkeerde of kwalitatief inferieure materiaalkeuze liggen want kettingen worden al decennia gebruikt.
        Mijn ma heeft een Saab Cabrio 2 liter turbo uit 2004 met intussen al 207.000km. Die motor heeft ook een ketting en geen riem en daar is nog nooit iets aangekomen (hoewel volgens sommigen Saab dus brol is).
        In jouw concreet geval zou ik geen vertrouwen meer hebben in deze wagen.
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

        Comment


        • #64
          De oorzaak van een ketting die rekt voor zot is meestal te zoeken bij de kettingspanner. Wss gaat die de ketting te hard spannen, waardoor de wrijving in de schakels te groot wordt en de ketting rekt voor zot.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • #65
            De problemen komen enkel voor bij modellen / motorisaties van een bepaald bouwjaar.
            Dus zou het nu toch opgelost moeten zijn.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #66
              Mooie geste van de garagist , dat zijn ook maar mensen en uiteindelijk kunnen zij ook niets aan die probleemketting doen denk ik zo .....

              Wat er gezegd wordt van verkoop aan een garage oid hierboven : waar denk je dat de wagen gaat terechtkomen als je deze aan een garage overlaat , juist : bij een partikulier...........Niet netjes als je het mij vraagt , maar als je kan kiezen tussen een "overname" van bvb 6000€ en een "partikuliere verkoop" van 7000€ dan is de keuze bij mij snel gemaakt , niet ???

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk Berichten
                Gisteravond aangedrongen op een gesprek met de zaakvoerder van de dealer, na wat aandringen toch ontvangen:

                Situatie besproken, gemeld dat ik me juridisch heb geïnformeerd, gestaafd met een aantal persmededelingen (Duitse) van Volkswagen, tevens ook de gegevens van de erkende instantie TÜV (welke o.a. materiaaltesten laat uitvoeren) en gemeld dat ketting -rek geen plots karakter heeft. Duidelijk gemaakt dat ik verdere stappen zal ondernemen indien er geen gevolg wordt gegeven aan mijn vraag tot kosteloze herstelling.

                Deze morgen telefoon ontvangen dat de wagen wordt hersteld voor 125,00 €. Het is in principe 125,00 euro te veel maar ik heb geen zin er tijd en moeite in te steken voor dit bedrag - al ben ik vrij zeker dat een eventuele uitspraak wel eens in mijn voordeel had kunnen beslist worden.

                Er rest mij nog 1 groot vraagteken: is het kettingprobleem opgelost of ben ik genoodzaakt de wagen te verkopen met het oog op de toekomst.

                Ik hoop dat mijn posts mss toch nog nuttig kunnen zijn voor andere forumleden, ben wellicht niet de enige
                goed gedaan !! Hopelijk blijven de problemen nu weg.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                  De problemen komen enkel voor bij modellen / motorisaties van een bepaald bouwjaar.
                  Dus zou het nu toch opgelost moeten zijn.
                  Ik hoop het maar het stoort me toch een beetje dat er in de nieuwe modellen geen ketting meer wordt gebruikt.

                  Straf dat KIA, Ford, ... en anderen er wel in slagen succesvol deze techniek toe te passen.

                  Comment


                  • #69
                    de tsi's hebben nog steeds kettingen hoor

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      de tsi's hebben nog steeds kettingen hoor
                      Volgens mijn info is de golf 7 uitgerust met nieuwe generatie tsi motoren ..... met distributieriem, dit om gewicht te besparen ?? Vandaar mijn ongerustheid. Op de website van VW zijn ze niet happig deze info tentoon te spreiden. Allen ongunstige voortekens voor mij persoonlijk, goede voor toekomstige tsi bezitters.

                      Comment


                      • #71
                        als je nu de raad van de eerste pagina had opgevolgd, dan was je nu veel geld kwijt
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk Berichten
                          Volgens mijn info is de golf 7 uitgerust met nieuwe generatie tsi motoren ..... met distributieriem, dit om gewicht te besparen ??
                          enige reden waarom constructeurs een riem gebruiken is om hun dealers de centen te gunnen om elke 100k je klanten toch wel een serjeus bedrag te laten neertellen

                          bij vw werd dat een ketting om hun klanten extra centen af te troggelen

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                            Mooie geste van de garagist , dat zijn ook maar mensen en uiteindelijk kunnen zij ook niets aan die probleemketting doen denk ik zo .....

                            Wat er gezegd wordt van verkoop aan een garage oid hierboven : waar denk je dat de wagen gaat terechtkomen als je deze aan een garage overlaat , juist : bij een partikulier...........Niet netjes als je het mij vraagt , maar als je kan kiezen tussen een "overname" van bvb 6000€ en een "partikuliere verkoop" van 7000€ dan is de keuze bij mij snel gemaakt , niet ???
                            Ja, maar als je de wagen aan een/jouw VW garage overlaat, dan weten die hoe het zit met zo een wagen. Het is niet enkel den deze, het zijn ze allemaal van dit jaar/deze motor.
                            De garage weet dan wat ze doen, kiezen zelf hoe ze ermee om gaan en vooral, de koper krijgt garantie. Daardoor weet de garage dat ze het ofwel op moeten lossen, ofwel de wagen op export dienen te zetten, zodat ze zelf het risico niet lopen om de volgende keer met de kosten te zitten (in de 2de hands garantie periode).
                            Nadeel is natuurlijk dat de overname lager zal zijn. Zelf zou ik hem niet aan een andere particulier verkopen, al verlies je daardoor een hoop centjes. Zelf ooit in zo een situatie gezeten en toch netjes voor het veel lagere bedrag gegaan en een schoon geweten.

                            Soms win je, soms verlies je. En al is het niet fijn als je verliest, soms moet je er wel eens aan toegeven. Dat kan erg erg erg erg lastig zijn en je moet altijd eerst even vechten, maar als het zo is, dan is het zo en moet je plooien.
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              enige reden waarom constructeurs een riem gebruiken is om hun dealers de centen te gunnen om elke 100k je klanten toch wel een serjeus bedrag te laten neertellen

                              bij vw werd dat een ketting om hun klanten extra centen af te troggelen
                              Klopt eigenlijk wel. Ketting is veel beter. Kettingen worden ook al zéér lang in de moto industrie gebruikt. Een ketting die in een afgesloten omgeving loopt (stof en water vrij) en gesmeerd wordt, die slijt zo goed als niet.
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                Mooie geste van de garagist , dat zijn ook maar mensen en uiteindelijk kunnen zij ook niets aan die probleemketting doen denk ik zo .....

                                Wat er gezegd wordt van verkoop aan een garage oid hierboven : waar denk je dat de wagen gaat terechtkomen als je deze aan een garage overlaat , juist : bij een partikulier...........Niet netjes als je het mij vraagt , maar als je kan kiezen tussen een "overname" van bvb 6000€ en een "partikuliere verkoop" van 7000€ dan is de keuze bij mij snel gemaakt , niet ???
                                Je geraakt daar ook zomaar niet vanaf hoor Consumenten informeren hun meestal grondig op het internet tegenwoordig en je hoeft niet ver te zoeken om te zien dat hier mogelijk problemen mee zijn

                                Dat zie je ook bij andere gekende probleemreeksen, zo gaan de 1.9 tdi's duurder dan de 2.5tdi's van bepaalde jaartallen, puur door gekende problemen van die laatste.
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  als je nu de raad van de eerste pagina had opgevolgd, dan was je nu veel geld kwijt
                                  Om enkele van die wijze raadgevers te citeren (over zichzelf dan): die zien we nooit meer terug

                                  Deze zaak wordt op een mooie manier afgehandeld.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Je geraakt daar ook zomaar niet vanaf hoor Consumenten informeren hun meestal grondig op het internet tegenwoordig en je hoeft niet ver te zoeken om te zien dat hier mogelijk problemen mee zijn

                                    Er zijn meer dan genoeg niet geïnformeerde consumenten die zoiets zonder informeren kopen...

                                    Verder kan ik zeggen dat de topic-opener dit zeer goed heeft afgehandeld.

                                    Comment


                                    • #78

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk Berichten
                                        Interessant

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk Berichten
                                          ik zie niks
                                          mijn autootjes:

                                          Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                          Comment

                                          Working...
                                          X